مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیأت شهرداری زاگرب در دیدار از مرکز کنترل ترافیک تهران خواستار همکاری شهرداری تهران در راه‌اندازی مرکز مشابهی به منظور کنترل ترافیک در پایتخت جمهوری کروواسی شد.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک ، ایوو کویچ (Ivo Covic) معاون اقتصادی شهرداری زاگرب که در راس هیاتی به دعوت شهرداری تهران در کشورمان به سر می‌برد، دیدار خود را در راستای تحکیم و تقویت دوستی و مناسبات دیرینه دو ملت و هدف از این بازدید را آشنایی با تجارب مدیریت شهری تهران و بررسی امکان تبادل تجربیات فی ما بین اعلام کرد.

وی از مرکز کنترل ترافیک تهران به عنوان مجموعه‌ای پر اهمیت و اثرگذار در کاهش مشکل ترافیک نام برد که شهرداری زاگرب علاقه مند به راه اندازی مرکزی مشابه آن است و به این منظور از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهد کرد.

عضو شورای اجرایی شهر زاگرب که از طریق تصاویر تلویزیونی در جریان عملکرد تونل هوشمند رسالت قرار گرفت، در ارتباط با تونل‌های هوشمند اظهار کرد: این گونه تونل‌ها از ایمن ترین معابر برای رفت و آمد خودروهای عبوری به شمار می‌آیند و یکی از تونل‌های جاده‌ای کروواسی نیز از این ویژگی برخوردار است.

وی با اظهار شگفتی از امکانات و خدمات شهرداری تهران به منظور تامین ایمنی عبور و مرور شهروندان تصریح کرد: توجه مدیریت شهری تهران به تامین امنیت شهروندان با استفاده از فن آوری ‌های برتر دنیا که مرکز کنترل ترافیک تهران و تونل هوشمند رسالت نمونه‌هایی از آن به شمار می‌آیند، قابل تقدیر است.

معاون شهردار زاگرب تجهیزات به کار رفته در مرکز کنترل ترافیک تهران را فراتر از انتظار و تصور خود دانست و گفت: مشاهده این مرکز و کارکرد آن عزم ما را جزم کرد تا راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در زاگرب را در دستور کار خود قرار دهیم و به این منظور از شهرداری تهران دعوت به همکاری می‌کنیم.

در این دیدار دکتر استیپان ماتوش (Stipan Matos) عضو هیات مدیره شهرداری زاگرب نیز با تاکید بر اینکه هیچ کلان شهری نمی‌تواند بدون استفاده از فن آوری‌های روز دنیا مانند مرکز کنترل ترافیکی که تهران از آن برخوردار است ادامه حیات دهد گفت: کنترل ترافیک تهران بدون این مرکز غیر قابل تصور است.

مهندس مسعود نعمت اللهی، مدیرمرکز کنترل ترافیک تهران در بخش‌های مختلف این دیدار از جمله در استودیو رادیویی پیام که به پخش پیام‌های ترافیکی اختصاص دارد، توضیحات لازم را در خصوص فعالیت این مرکز و نیز کنترل ترافیک با استفاده از امکانات نرم افزاری به هیات کرووات ارائه کرد.

معاون اقتصادی شهرداری زاگرب که در راس هیاتی پنج نفره از مدیران شهرداری پایتخت کروواسی سرگرم دیدار از تهران است، از پارک آموزش ترافیک که به منظور آموزش مسائل ترافیکی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند نیز دیدن کرد و از نزدیک در جریان برنامه‌های این مرکز آموزشی قرار گرفت.

گفتنی است زاگرب پایتخت جمهوری کرواسی با 779 هزار نفر جمعیت (برابر ده درصد جمعیت تهران) و 641 کیلومتر مربع وسعت (نزدیک به مساحت تهران) در شبه جزیره بالکان قرار دارد و با حدود 400 هزار دستگاه وسیله نقلیه شخصی (هر دو نفر یک وسیله نقلیه) از امکانات حمل و نقل عمومی از جمله تراموآ، اتوبوس و تاکسی نیز برخوردار است

کد خبر 48643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز